Thursday, July 28, 2016

Pengajaran

Assalamulaikum,

Semalam aku tengok memoir of Geisha, petang tu tengok sayangku Kapten Mukhriz

Aku admitla, aku fed up tengok cter melayu ni. Malu pulak aku rase. Aku kureng suka perwatakan heroin. 

Heroin dia suka kapten ( hero). Oklah fine. Tapi hengeh sangatla. Kau perempuan, kau tak malu ke?. Aku pon pernah suka laki, aku cakap , tapi aku xdela nak paksa2 laki tu terima aku. Okla fine, aku paksa lah sikit tapi lelebih ni xla. Aku ada mak ayah kot. Dieorang pon malu kot kalu aku ni terkinja-kinja haruk nak kat laki. Woi kamon. Doktor pulak tu. Sepak sat g baru tahu. 

Aku xpernah tengok Citer Geisha ni. Kat rumah tak lepas punya. 18sx haha aku ni 23 pon x lepas la nak tengok benda ni. Dah kawen baru aku lepas kot nak tengok ( pada pandangan mak ayah aku)

Aku suka la jugak citer Geisha ni.
How love make you growth. How you become when you love someone. Kekekke

Malas nak citer storyline dia, but that girl work so hard to become a Geisha. 
Motivasi sikit aku nengok citer ni. Xlah bosan tengok orang hengeh hahah. 
She do anything to be a great Geisha. I should become like her. 

Ending dia , dia tahu lah yg orang dia suka, suka kat dia jugak. Aku pon rase nak leleh. 

Patutla orang cakap, rezeki kalau kawen dgn orang yang kita suka. Its among beautiful things to happen in life.

Macam orang nak iphone , dapat iphone.Mestilah  happy iyer dok?

Tapi bukan semua kita nak baik tuk kita. 
Macam dalam Al Quran. Boleh jadi benda yang kita rasa baik,  tak baik tuk kita. Hidup ini indah bila kita serahkan takdir pada Allah. Mana yang kita boleh usaha, kita usaha. Rezeki Allah bagi. Insyallah lah. Teringat pulak kata pakcik aku "doa yang baik2" insyallah. 

Oklah. Wa chiow dulu,
Wassalam

No comments:

Post a Comment