Thursday, August 14, 2014

Tekanan Mental

Bismillahhirrahmannirrahhim,

skizo.
benda yang diriku berminat lately,
mungkin kerana aku rasekan diriku seolah-olah mempunyai symptom2 itu,
mintak dijauhkan lah ( nauzubillah) tapi kadang2 tahap mental gua ni sangat dasyat,
i dont hear any voices,
mungkin kerana diriku selalu keseorangan,
aku terlalu berfikir banyak perkara,
dan kadang2 semua ni memeningkan kepala.

tak salah berfikir banyak perkara,
namun bila banyak berfikir perkara yang kecil,
benda yang kecil menjadi sangat besar.

kadang2 aku seolah olah boleh membayangkan perasaan and mental org skizo ni je rasanya,
ada moment dalam hidupku terasa sangat gelap,
tiada siapa disitu,
yang ada hanyalah dirimu dah suara kamu sahaja
kamu bertarung hanya dengan dirimu
tiada siapa yang tahu pergelutan tu

kadang2 aku cuba meluahkan "kerumitan pale hotak aku ni"
but  here's come the problem,
mendedahkan benda yang kurang normal kepada org yang normal memang makin mengusutkan keadaan.
ini semua hanya akan menambahkan kekusutan.

mengalami cancer itu kadang2 lebih baik,
kamu tahu ketumbuhan itu dimana,
bagi mereka yang terkurung di dalam minda mereka sendiri?
jalan keluar bergantung kepada mereka
dan tiada siapa yang tahu apa yang berlaku,
it is most silent battle


The secret-( sempat bace sebelum exam) memberikan tips.
kadang2 otak kita ni terlalu liar, kita perlu mengcontrolnya, kita memikirkan or having toughts like 60 000 a day. so susah katanya untuk mengawal minda. Namun, sinilah peranan hati. Hati mampu mengawal otak. Dengan mengreset hati, anda mampu mengawal otak. contohnya: resetkan hati untuk merasa gembira sepanjang hati. Secara tak langsung, semuanya ( badan, otak) semuanya akan memain peranan. bibir akan mula tersenyum, dan kepala hotak pon gembire. =)

itu jelah.
bye bye




No comments:

Post a Comment