Thursday, August 21, 2014

Sahabat Selfie

bismillahhirrahmannirrahim,

Asalamualaikum,

apalah gunanya hidup ni,
kalau bukan untuk berdakwah dan berbakti,
diri ini pasti akan pergi,
aku pun bukan milikku sendiri

apalah guna hidup ni,
saat semua berselfie,
mementingkan diri,
berbakti bukanlah misi,
yang penting aku dikenali.

apalah guna hidup ini,
kawan dan teman sentiasa disisi,
namun saat bersama penuh berselfie,
kehidupan berinsta mesti dipenuhi,
oh fakenya persahabatan ini

aku bersama kawan-kawanku disini,
tapi mereka punya kehidupan "disana"
ahh menyampah aku melihatnya!
sepanjang masa menayang bahagia.

aku sentiasa tertanya,
tiada deritakah dalam hidup mereka,
ternyata itu dusta belaka,
mereka cuma pandai menjaja

bukanlah aku memaksa mereka menayang derita,
cuma cubalah berdiri dibumi nyata,
hidup ini tidaklah seindah mana,
usah ceritakan semua bahagia.

tiada salah cerita suka,
aku membaca, aku pun suka,
namun berpada-pada,
takut cemburu muncul merata.

"ah kau jeles!"
mungkin ya,
mungkin saja,
terserah kamu, aku tidak memaksa.



No comments:

Post a Comment