Tuesday, August 12, 2014

2013/2014

Assalamualaikum..

apa khabar kawan2?
bagaimana iman?
sihat?
( skema usrah)
ehheheh

lama kita tak berblogging. Tetibe rasa nak berblog pulak.
ini semua bermula selepas saya gi skodding satu blog akak medik ni.
and sorang mamat ni. ( ok fine, im a stalker haha)

panjang ceritanya tapi nak katanya kita baru bukak blog ni sebab kita lupe password sebenarnye. hehe.

Then cubalah bace balik post post lame kat blog ni. MACAM HARAM JADAH.

Tapi thats me. a long time ago. maybe ive change now.
( terpakse edit2 certain post sebab ade gambar yg kurang menutup aurat)

last post june 2012. Time waktu kat KMS buat IB dulu. alhamdulillah lepas pon IB. Susah IB ni. tapi allah jugaklah yang banyak bantu. Kalu nak ikutkan usaha hamba ni untuk lepas ib, memang tidokk lerrrr. Seumur hidup aku banyak benda yang memang Allah tolonglah.
Habis IB may 2013.

Sept 2013
Alhamdulilah, dapat fly ke india. Manipal University. Banggo sekampung. " anak he nak jadi doktoooooorrr". Rezeki Allah nak bagi.

August 2014
Alhamdulillah. Selesai sudah first year di Manipal University. Result keluar beberape hari selepas gua menjejakkan kaki ke bumi Malaysia ni selepas setahun bermusafir di india( eleh baru setahun , org duk aussie bertahun2 pon ok je) hahah nampak sngat homesicknyer tapi frankly speaking, saya ni bukanlah jenis homesick sngat. Balik ni pon sebab ade org nak kawen. sape lagi kalu bukan kakak saya. erm..

Bulan ni jugaklah kakak i nak mendirikan rumah tangga. Cepatnya masa berlalu.

July 2014
kenape x ikut urutan timeline ni? ala ini style flash back ok. alhamdulillah, waktu exam tu same sekali dengan Ramadhan. First time sambut ramadhan di India. time ramadhan lepak bilik je sebab study leave. nak gi library pon malas sebab semua nota ( dari semua block kan banyak, xkan nak hangkut kat library tu) duk bilik je lah. tapi dengan sedihnya, ramadhan kali ni hampir same je dengan ramadhan tahun lepas, macam x lagi baik je. erm. tak perlah . moga allah menerima taubat2 hambanya ini.

29,30,1,2 august 2014- exam practical

minggu universiti  exam,
hari exam  oral biology.
lepas subuh  tu, gua rase ngantok, tido la jap, bangun2 MASYALLAHHHHHHHH!. 9.15 PAGI!
TAHU BILE GUA KENE MASUK DEWAN? 9.30 KOT!nasib bangunan akademik sebelah je, time gua sampai kat dewan tu, gua antara org last la masuk dewan. nasib nasib . Ya Allah. memang kelam kabut gilerr. mandi ke x? of kos la tak. kekkeke memang mcm ape tah!.

paper anatomy and biochemistry memang agak susah. gua keluar , gua mengadu kat kawan.
me: wei syazana , aku rasee aku rasee
syazana: ko rase ape ? ko rase ko akan jumper lecturers biochem lagi tahun depan?
me: ;(
( kalu tak lepas exam, kene reseat , and kalu still x lepas kene repeat year dengan subjek yg failed)

paper physio alhamdulillah ok lah. Dalam hati ( ini kalu x score ni atleast xdela fail). Macam siot je pandangan hidup aku ni. haha . Kadang2 terpakse admit lah. mentaliti pale hotak aku ni mcm rendah sikit. ini semua kes main2 belajar la. ape bende mentaliti aku?
"ala sekadar lulus ok lah tu". Ini kalu akak2 usrah dengar ni mesti kene pelangkong sekali ni.
" macamane lah org islam nak maju nak naik. kita ni berjuang ala ala nak hidup je"

takpelah. second year no more main2 yer.

30 july 2014- hari practical anatomy. pagi tu exam practical. oklah. boleh buat. Then kul 11 keluar name untuk viva. without a doubt, Gua memang rase betul gua kene. time jawab theory anad haritu, terkebil kebil gua ( ala tipu la, jarang gua terkebil sebenarnya). gua kalu x tau, gua still akan mencarut( hentam ) kat paper exam tu. bagus x? ahhaha

viva ape ni? VIVA BORDERLINE LA. apa maknanya? maksudnya gua punya markah antara 45, 46, 47, 48, 49 peratus sahaja out of 100. bagus x? kekeke. Dengan rasa sayu nyer, gua gi lah kat disection hall tu. pakcik yg viva gua tu, cakap laju gilerr. Ms Snigda yang tolong2 gua. suke sangat.
tapi lepas keluar tu seriau habis. Adelah boleh jawab, ade xleh jawab. tapi Alhamdulillah lepas. Passed jugak anad walaupon gua rasa merangkak lah nak ke finish line. haha

Sept 2014
officially bakal jadi second year student ni manipal ni. Macam tak sabar pulak

KENAPA SAYA START BALIK BLOG?
sebab rasa sayanglah. and i dont have official diary. ( dulu time kat ib , bile aku nak tulis diary, i always wrote dairy, OMG memang hampeh giler).

And one of my friend ( good friend) once said to me ." ko jangan biarkan idea2 ko tu dila. ko patut tulis kat buku" which i dont like to write  and semua idea2 gua yg best terbang bertebaran.

dan melalui blog la, gua sedar proses kematangan fikiran gua

dan for sure, i dont write post untuk sesiapa pon. blog ini lebih kepada apa yang terbuku dihati yang perlu diluahkan. its for myself rather than anybody out there.

i have so much things to share but maybe not in this post. hehe. see you later. i mean really really latter. haha



No comments:

Post a Comment