Monday, August 18, 2014

Memilih vs Keutamaan

bismillahhirahman nirrahim,

Asalamualaikum,

Randy knows best.
cerita lately gua layan,
and i likeeeee it! haha
watched with my brother,
abg gua kata pompuan kuat memilih,
perempuan bukan kuat memilih,
we just dont wanna settle for LESS,
LESS is more?
not all the times!

LESS means unsatisfactory,
LESS means unsettle,
LESS means i dont like it forever!
but time surely can make us adapt with it

perempuan kalau pilih barang memang lama,
sebab susah nak puaskan hati perempuan,
( saya cari spek sampai 7 kedai )
kadang-kadang penat jugak jadi macam ni,
susah cari barang

tapi tahu tak perasaan bila beli barang yang kita tak BERAPE suka?
ohhh perasaaaaann tuuuu,
sakit.

" aku kalau beli barang senang je, cari2 beli!"- lelaki

aku memang xsuke beli barang yg aku x berape suke.
aku bukan memilih, cuma keutamaan ( preference) aku banyak.

Ada beza being picky and having many preferences,

Picky is when
laki tu kene selalu pakai baju warna pink, kene selalu tengok wayang, bagi bunga hari2

Ada apa dengan baju pink hari-hari?

Preferences tu bila
selalu solat, rajin mengaji, pandai ambik hati mak bapak ke

preferences matter! and it cannot be compromised sangat, ialah kan kalu x solat, xke naya.

kadang-kadang orang selalu settle dengan lelaki yang dieorang kurang suka or lelaki yang suke kat dieorang. Just because someone likes you, you have to settle with them, you dont have too.
" aku bukan suka dia sangat, dia yang suka kat aku"
Aku yang dengar pon boleh rasa ketidak puasan hati orang yang cakap tu.
Jangan habiskan masa dengan katak sementara menunggu prince charming datang.
Takut-takut prince charming datang, dia tengok kita dengan katak, die pon lari.

Dan tak perlu nak tunggu prince charming datang baru nak jadi princess.
kalau xde prince pon leh jadi princess.

Apa kesimpulannnya?
1. Jika anda single, dan tiada teman lelaki, maka bersabarlah. ( ahha) insyallah jodoh tu ada, mungkin disini atau disana. Just because anda single, dan anda rasa usia semakin tua, anda mula ingin mencari pasangan dengan segera, dan anda mula mengenepikan kreatiria ( x lepas eje) lelaki idaman anda. Mungkin betul anda menjadi picky dengan menginginkan pelbagai ciri terhadap lelaki. Mungkin tidak. BUT please, jangan settle for less. Sometimes, we deserve better or more.
2. Kadang-kadang orang sanggup habiskan thousands for small things like headphone, etc. Tahu kenapa? Satisfaction comes with price! so does happiness.
3. Dont be fly. Be a princess. Because princess attract prince. Flies only attract frogsssssssss. ahhaha

peace yo. =)






No comments:

Post a Comment