Monday, November 2, 2015

Nothing

assalamualaikum,

izinkan saya nak mengomel

Well, for the most of the times, i do get jelous very often lately,

Mostly dengan kawan2

I think orang lain lagi lawa dari aku,
Asal orang lain lagi pandai dari aku,
aku pon baca buku yang sama jugak

Ada one time lecturer tanya soalan,
aku jawab tapi lecturer tak dengar
then orang sebelah jawab jawapan aku,
then cikgu puji dia,
meniru betul! haha

Ada kawan asyik selalu dapat assist senior je,
aku selalu jenis yang tak dapat assist
kalau assist pun yang biasa2 je.

Kadang rasa stress,
rasa mcm helpless.

Aku pon penat, i need guidance,
bukak la Youtube

MUfti Menk cakap, jangan jeles dengan orang lain ,
dalam alquran Allah pun dah cakap,
memang Allah beri benda lebih pada seseorang.

Aku pun takut sebenarnya
aku tahu aku jelous,
jelous aku tu menifest doubt aku tentang pemberian Allah kepada aku ( Astaufiruallah al azim, ampun ya Allah...)

Ada sorang saudara ni ( YOutube) dia nasihat, buanglah jeles tu dengan mengingati pemberian Allah kepada kita.Jadilah Hamba yang banyak bersyukur, jangan jadi hamba yang banyak persoal.

Alhamdulillah , aku masih ada mak ayah, ada adik beradik, ada rumah tak homeless, boleh la makan
Alhamdulillah

Kadang-kadang, aku tak nafikan cemburu datang bila aku asyik compare diri sendiri dengan orang lain.
cemburu tu bukan datang dari perasaan yang aku ni kekurangan, bila tengok orang je rasa macam ni.
dan aku pertikai benda yang MUSTAHIL untuk pertikai

MEMANG AKAN SENTIASA ADA ORANG LAGI PANDAI DARI AKU
MEMANG AKAN ADA ORANG YANG LAGI LAWA DARI AKU

so how?
Nabi pesan tengok orang yang lebih dari kita dari segi ibadah. erm
Aku ni sibuk nak tengok dunia! aduhh

oklahh

“Dan jika kamu menghitung nikmat Allah, tidaklah dapat kamu menghitungkannya. Sesungguhnya manusia itu, sangat zalim dan sangat mengingkari (nikmat Allah).” (QS. Ibrahim: 34). 

bedebuk!!! AMBIK KAU!
sibuk sangat persoal2! ermm

oklah
tu je
Wasalam

yang malas bace buku, 
Adila


No comments:

Post a Comment