Friday, November 27, 2015

Beauty

Bismillah

ANd assalamualaikum!
tak jawab dosa~~
ahhahaha


Ada apa dengan kecantikan sebenarnya?

Semalam , aku and DIna borak2 pasal beauty
Setengah orang cantik makeup, setengah natural beauty,

Asalnya bermula bila ada satu post ni cakap, "apa yang dizahirkan luaran, reflect dalaman"

To one point, aku setuju.
and memang betul pon.
Kalu orang tu rajin ibadah, aku percaya nur tu terpancar di wajahnya ( amboi)

to one point aku wondering juga.
setengah orang makeup sebab they have low self esteem,
makeup boleh bina keyakinan mereka
ill still remember ada sorang sahabat aku ni, muka dia teruk walaupon dia dah cuba banyak ubat and control makan. Takdir memang wajahnya berjerawat begitu.
Aku pon wondering salah ke dia nak makeup lebih sikit? erm

sama lah situasinya kalau orang ada gigi joyang ke , gigi crowding ke, dieorang malu .

Aku tahu , kita sebagai manusia tak patut pandang manusia macam tu. i mean like mengata orang yang banyak jerawat ke. i get that.

Dont get me wrong. im not saying benda yang Allah takdirkan buruk tu bermakna tak lawa. Semuanya lawa di pandangan tuhan ( even kalau tak lawa pon ada valid reasonnya). MAnusia ni je yang meletakkan standard lawa tak lawa tu.

People arent their skin,
people arent their face,
people arent their body,
people arent their gadgets
people are more than that

Bila manusia meletakkan nilai seseorang tu pada rupa, benda tu is so unfair.
Nasib Allah tak cakap begitu.
KAlau la nilai aku pada rupa aku, maknanya Allah tak suka la kat aku ( sebab aku less beautiful compare to others)
Nilai aku pada hati aku. ketakwaan aku.

Cakap pasal hati ni, tadi kat surau cakap hati kene bersih. Bagaimana nak bersihkan? kata Rasulluallah dengan zikrualllah. BIla hati bersih, keikhlasan kita untuk bekerja or do anything because of Allah akan lebih ikhlasla. Maknanya, tahap ikhlas tu tinggi sikit.

So whats my point?
Akhirnya kita semua kan kembali kepada Allah.
Dan allah Akan melihat pekerjaan dan hati kita.
So the beauty of heart is most mattter compared to the rest.

Mungkin aku leh start dengan zikruallah.
BAk kata ustad tadi , zikruallah yang lebih utama ialah zikruallah dihati, bukan zikruallah dimulutt.
baiklah adila. GO gO chaiyokk!!
insyalllah

tue je lah dulu,
Assalamualaikum

yang ingin study,
Adila

No comments:

Post a Comment