Saturday, October 17, 2015

Bukti cinta

Asalamulaikum,


Kadang aku ni jenis lembik,
Prinsip hidup aku , kelembutan boleh menyelesaikan semua masalah,
which one point it could be wrong and contradict dengan kehidupan realiti aku

contohnya,
aku rasa budak2 kalau kita cakap elok2 , dia pon jadi elokla
which most of the times, budak degil, kita kene cakap firm sikit rather than talk nicely

dan aku rasa kalau kita suka and sayang seseorang, kita buat je apa yang si dia inginkan,
mahu kereta? ok
mahu coklat?
penuhi je kehendak mereka.

semua ni somehow kurang tepat.
Kebetulan aku menonton  clip Wardina berbicara tentang cinta

" jika dia menyentuh kamu,  dia tidak sayangkan( cinta) kamu, malah dia menghina kamu"
It is such a strong word to use.
MENGHINA

but statement tu tak salah pon.

If you love someone, you will try to approach her or he.
Jadi apa masalahnya?
Masalahnya kamu tak appreciate pun orang tua saudara/saudari ni.
Gula gula pon lagi tinggi harganya.

Gula-gula kene beli dulu, baru boleh bukak plastic
Mana boleh bukak plastic tak bayar dulu.
It is a disrespect to pakcik empunya kedai.
Asal boleh nak free je
Penat2 pakcik tu guna modal dia nak beli gula2 tu

Jadi,
Mahalkan dirimu,
Jangan Bermesej dengan lelaki

Yang lepas ,lepas la


Flow post ni mcm hampeh
iya aku tau


hehehe

BYe








No comments:

Post a Comment