Thursday, December 3, 2015

Tak semestinya baik

bismillahhirrahmanirrahim,

Alhamdulillah, aku masih terlorong(lorong nidak" ahha) untuk ke surau,
tetibe setan membisikkan sesuatu
dan diri aku pun wondering
"orang pergi surau tak semestinya baik"
aku tahu kenapa bisikkan ni muncul

sebab aku tahu aku buat dosa pagi tadi,
and kebetulan time tu aku perasan sorang hamba Allah ni,
( okla fine, aku mengaku aku buruk sangka dengan dia)
kerana buruk sangka kepada diri sendiri dan saudara ni,
aku sangka semua orang pergi surau tak semestinya baik( sebab aku pon xbaik)

Dalam hati aku,
kadang orang gi surau, takkan semua masuk syurga
Perghh level sangka buruk aku ( setan pon api apikan )
mintak dijauhkan lah kan

Tapi saat aku termenung dalam surau,
seolah ada ransangan /bisikan yang menyapa aku(seriusly)
" tapi yang datang kesini adalah hamba2 Allah yang mahu dan sering bertaubat"

perghh mengalir satu arus yang sejuk dalam badan aku
it was soothing...

lately, ada satu perasaan/ fikiran yang kerap kali singgah di pale hotak aku ni
"amalan mana yang akan membawa aku ke syurga"

Seorang pelacur memberi minum satu anjing , ganjaranya syurga
aku tahu aku banyak buat dosa, kemudian aku mintak ampun ,
lepas tu aku buat lagi, lepas tu aku mintak ampun balik,
kadang aku pon penat dengan diri aku yang taubat main2 ni
aku pon kadang rimas asyik jatuh ke lembah maksiat ni
tapi habis tu aku nak buat ape?
xkan aku nak putus asa lepas aku buat maksiat
haaaaaaa

setan xkan pernah putus asa nak bawa aku jauh dari tuhan
aku pun tak boleh putus asa untuk taubat
walaupun aku tahu aku mungkin akan buat dosa lagi keesokan harinya

andai aku mati, atleast aku dah berusaha untuk bertaubat
aku tak nak mati dalam keaadaan hina
aku nak pengakhiran yang baik

Kadang aku rasa amalan aku ni tak ter jawab

sehingga lah aku bukak Alquran harini mintak petunjuk, dan ayat surah yang aku dapat
" Allah tidak pernah terleka dari apa yang kamu kerjakan"
Allah....

Aku tak tau amalan yang mana akan membawa aku ke syurga
dan aku rase semua orang  pon tk tau,
semoga Allah memberi hidayah kepada kita untuk sentiasa buat baik
Dan semoga kita semua bertemu /menghadap ilahi dengan sebaik2 pertemuan
amin2 insyallah

wassalam





No comments:

Post a Comment