Friday, October 9, 2015

Ampunkan aku


Assalamualaikum,

Semuanya bermula apabila aku buat satu Questionaire pasal stress management. Aku dapat score yang bermaksud aku  extremely depress and aku extremely stress.

Aku tak depress or stress cuma aku berada disatu point aku kerapkali memikirkan perjalanan hidup aku, pilihan aku, mengenai kemahuan aku di atas muka bumi ni.

Aku datang ke satu konklusi.

AKU SANGAT keKOSONGan

Aku masih membiarkan diri aku hanyut

Masuk kelas TITAS, barulah aku sedar kuncinya apa.

"Rohani bersifat metafizik. ianya boleh diselesaikan dengan Tuhan ( metafizik)."

Aku kosong dari segi rohani. Selama ni aku cuba penuhi diri aku dengan benda fizikal. physically aku  less kosong, but inside, there is a hugeeeee hole.

Hati ni tak tenang tapi ianya tahu kenapa.

Hari demi hari aku mencari lagi jawapan.

"what ever happen,happen for good"- DR Prostho

Sejak aku masuk third year BDS ni hati aku ni risau je memanjang. Adakah aku mampu? Aku mula berfikir adakah tepat pilihan aku, sedangkan aku tahu ,Allah lah penentu jalan hidup aku. Aku buntu, langkah makin tidak yakin namun hati ni seolah tidak mahu percaya takdir itu.

it was difficult for the past 2 years. Aku kerap kali kecewa dengan diri sendiri. Aku bukan naturally born with the skills ( kalau compare dengan rakan2 yang lain). Im always lost.

There are so much expectations from people.

Dari segi D&T, ive not been to usrah for quite long time. Sometimes pon aku lost. Aku disuruh jaga iktilat and lately aku pon tak tahu iktilat aku patut macamana. Aku dikelilingi non-muslim guys. Aku pon dah hilang malu.

I need to help myself. Ajal bebila boleh datang tapi aku masih termenung-menung. Allah...

Oklah, itu je dulu

Assalamualaikum











No comments:

Post a Comment