Saturday, October 10, 2015

Ukti yang tak pandai jaga hati( do they have too?)

Assalamualaikum ,

what theheck tajuk post aku ni kan,

Lately, biasalah banyak ukhti2 yang kawen.
Oklah

Aku jadi mengirap ( out of nowhere) when they started to share about their marriage life.
Cuba la ukhti2 ni jadi macam bini Ustad Adnin Roslan ke..., so considerate

Kenapa?
Sebab dia pesan kat suami dia jangan post ape ape pasal perkhahwinan dieorang online.

Why?
sebab kita tahu bukan semua orang being bless to have partner in life.

Dalam hidup aku pun, orang sekeliling aku pon ramai je yang tak kawen lagi,
bukan dieorang tak nak kawen, memang tak ada jodoh
Bukan tak usaha, dah tak ada rezeki.
umur dh lanjut2 , setia menanti
Doa pun tak putus2,
optimitik tapi tulah kan ,
belum jodoh

Patternnya hampir sama ja.
Kawen awal for what ever reason ( nak lajukan dakwah, nak gerakkan badan dakwah, nak menjaga maksiat)
Ok Fine
Dulu kat Fb , post islamik la ( alhamdulillah)
sekarang post status cintan cintun dengan laki hang kat status,
Sikit2 oklah
kalau setiap kali post status mcm ni,
aku pon konpius aku follow hang ka, follow laki hang sekali


Kawen atas alasan islamik tapi yang haruk pi tayang kat orang ape pasal
Aku yang baca tulisan romantik hang pon jadi malu.
Gambar peluk peluk.

Memang lah hang bahagia. Hang ada hak nak show off.
Kebahagiaan hang berdua, share duo duo dah ler.

Yang kapel, haruk ayat cinta,
yang dah kawen pon haruk jugak
Kesian chek ni

So far banyak gak aku unfollow orang yang macam ni,
separuh jadinya follower aku hahaha

Tak kisah lah hangpa semua nak kata aku jeles ke hape,
BAiklah aku dilabel orang cemburu dari jadi minah yang mengintai "rumah" ko secara terbuka
wakakkaka

kalau lah aku boleh hambur kat orang2 mcm ni
ermm

oklah , itu je
Assalamualaikum









No comments:

Post a Comment