Sunday, May 22, 2011

cuba jadi bersyukur?

salam,

ok hari ni ,apa topiknya? ahhahah, cuba lah jadi bersyukur? aku kengkadang tak paham betol dengan budak2 zaman sekarang, jgn cakap la pasal phone, everybody were looking at the experia la, blackberry la, blue berry la and other berry la, why cant u just haaaaaa, pakai je la ape2 pon, dan aku rasa major sebab semua ni happen mesti sebab perr pressure.,i mean peer obsessed ,come on la, hahahaa

apa masalah kalau pakai phone biasa,ia nyer tidak mendatangkan apa2 kesan pon, pakai je la, cuba bersyukur,

ada orang kat dunia ni, tak bertuah pon , example macam hari ni, 16 orang meninggal dunia, mereke kanak2, anak yatim, yallah, aku rase xperia pon dieorg tak tahu kot? sudah lah anak yatim , meninggal, mungkin allah lagi sayang kat dia orang, even parent die pun insyallah lah masuk syurga , amin3, kesian aku betol dengan dierang,

erm
bersyukur lah dengan apa yang kita ada kan?,sometimes , aku pon treat bad my parent, aku pun tak bersyukur ada mak bapak, aku pon rasa insaf tetibe,manusia begitulah, selalu leka,perlu diingatkan,
sedang kita bergelak ketawa,ingat lah, ada orang menangis ,derita dengan kesakitan yang ditanggung,mungkin kerana penyakit, pengalaman hidup ,dan pelbagai lagi dugaan

hadis nabi pun ada menyatakan
mahhumnya"bagaimana kamu berkata kamu beriman sedangkan kamu belum diuji?"
renung renungkan balik, since this is my blog, and im the writer, aku ingat kan diri aku sebenarnya ,barulah ingat kan kepada kawan kawan, haha ,

im maybe look like a nice girl, but the truth is, allah je tahu , apa pekerjaan aku,
masyallah oklah, itu jelah for this post hahaha,aslamulaikum

2 comments:

  1. adila ko pkai expres muzik kan?? muhahahha =.="

    ReplyDelete
  2. hahha, tue pon selepas abang dan akak aku beli phone baru

    hahahaha

    ReplyDelete