Sunday, January 13, 2019

Kekayaan jiwa

Asalamualaikum,

Alhamdulillah..ok,

Kebetulan ter bukak video Ustad Adi Hidayat
Beliau berbahasa Arab
Masyallah

Banyak lagi ilmu tak tahu....
Kedekatan aku dengan tuhan , menjauh kan diri aku dengan orang tidak baik

Saat aku mencari Allah dan Rasulnya, makin bertambah kecintaan ,

Saat Allah dan Rasulnya jadi tujuan, ku berpegang pada taliNya,
Ikatan palsu terlerai jua

Tiadalah ikatan yang kuat melainkan ikatan kerana Allah

Mencintai sesuatu lebih dari diri sendiri. Iman.
Sungguh aku gembira tatkala  engkau bahagia

Perempuan itu dibuat dari tulang rusuk lelaki yang paling bengkok
Tulang rusuk(lelaki)melindungi  jantung lelaki
Maka yang melindungi  lelaki ialah perempuan

Menjadi pakaian, menutupi kekurangan,
Hebatnya seorang lelaki kerana dibelakangnya ada wanita yang hebat

Aku ialah wanita yang hebat
Jika soleh, taat , sejuk dimata tatkala dipandang
Berhias cantik didepan Raja,
Taat perintah Raja
Menyantuni Raja

Hebat

Aku manusia biasa
Banyak khilaf, perlu dibimbing dan dibentuk,
Tidak ada perempuan yang salah, cuma ada “Raja kurang berkaliber mendidik dia”
Adakah,
Bakal Raja yang tahu beban  yang bakal terpikul dibahunya?
Bakal Raja yang sedia menerima amanah seberat mana
Bakal Raja yang mengenal Tuhan Sang penciptaNya?
Yang akan mengajar dan berjuang untuk agamanya?

Adakah yang hebat itu diluar sana?
Adakah sehebat itu untuk selayaknya aku taat dan setia?
Maha Suci Allah Yang Mencipta
Mengadakan dari tiada kepada ada

Akan ku usahakan diriku
Menjadi perhiasan paling indah didunia ini
Akan ku rebut pintu pintu syurga melalui dirimu

Ingatlah
Sesungguhnya kau akan sangat berharap pada “kekayaan” jiwa diriku

Dan akan ku jaga dan diberikan pada si dia yang mengharap  kepada Maha Kaya

Dan kau pasti bertemu aku jua,
Dengan izinNya
Insyallah
Disini atau akhirat sana

Wasalam

No comments:

Post a Comment