Sunday, February 4, 2018

Cara mencari jodoh di Malaysia

akakahkah

ape kebende tajuk aku ni

Asalamulaikum ...

selalu mesti banyak post pasal macamane nak tahu orang tu jodoh kita ke tak...
tapi kalau dah xde orang macamane?

kekekekek

harini aku bagitau apa aku tahula... aku pon sedang berlajar lagi sebenarnya...

Sebernanya nak cari jodoh ni, first ni niat kena betul la
Dua kita, usaha...

Jodoh ni tepi jalan pon leh dapat
Macam senior and kawan2 aku, kawen dengan batchmate je...
Semuanya dah ditakdirkan ... cuba bagaimana je...

So banyakla berdoa...

Minta makcik2 carikan,
kawan2 ke..

Tapi entahla kenapa dengan aku, aku macam x minat orang dekat2,
xtaula kenapa... kuikui..

SO kalau online....

Lubuk no satu, ialah

1. Baituljannah.com
Aku pon baru la kat sini. Tapi dalam banyak2 website cari jodoh , aku prefer layout Baituljannah. Option dia bagus la. Sebab kau boleh pilih education calon. Tak tau la orang lain, bagi aku agak pentingla. Kadang tak dinafikan, kalau orang xsama education ni, cara pandang tu lain . Memang lain ....

Masuk free of course, tapi ade option ahli premium. Ahli premium boleh decide ketinggian and berat calon.



Rubi tu tuk tengok mesej.
and harga tuk jadi ahli premium seperti terterala...

Aku rasa antara website cari jodoh, Baitul jannah ni okla. Sebahagian duit tu akan didonatekan kat badan2 kebajikan. Alhamdulillah, mencari sambil menyumbang kekekekek

Bagus tuk orang yangmencari seseorang berdasarkan tahap education pasangan

click link tuk daftarr...
https://baituljannah.co/jodoh/DFCKA-MY
2. Baitulmuslim.com

Yang ni aku dah lama join, tapi well. PAling famous dari semua Baitulmuslim la. Paling ramai pon aku rasa kat Baitulmuslim



Entahla aku dah lama xbukak. Bila lama xbukak, profile kita akan kebawah2. Siapa yang rajin active profile dia akan diviewla.


Satu lagi aku perasan, Baitulmuslim ni macam lambat sikit website dia. Tak taula berat ke hape.

3. Tilljannah.my

Yang ni okla. Laju la website dia dari website yang lain.
Layout dia clean la. Kemas.

Cuma aku rasa process dia agak lambat. Aku hantar borang 20 jam tak lulus2. Haaa mula la aku nak bising2, aku email agak kasarla bahasa aku hahaha. Orang rajin edit borang, macam tu la..

Yang ni education calon ,xleh pilih rasanya..
umur , Negeri menetap dan negeri asal dan status je ada


So far, yang ni je la aku tau, lain xtau.
Wechat ade, Tinder ade , Sugar daddy ade
tapi bende bende ni aku rasa kearah maksiat adela... tuk orang yang nak lepak2, santai2 xnak kawen, nak free sex ke hahahah tapi ade je orang jumpa jodoh dalam tu aku rasa..

Kadang tu ramai je calon.. ala kisah apa...
kene yakin berdiri dikaki sendiri ..xkisahla ramai lawa ke, ramai lagi solehah ke
memamg la sentiasa ade lagi lawa, solehah, cantik, kaya... fikir pasal orang lain buat apa
syukurla apa ade...

Aku xtaula... xdela beriye mane tapi baguslah ada manusia buat benda online mcam ni... memudahkan sesama kita... berapa rammai jumpa jodoh dalam website2 ni...
Yang penting usaha...

okla Wasalam

9 comments:

  1. Free sexs ada haha..

    ReplyDelete
  2. Tilljannah kena bayar macam baituljannah ke utk baca mesej? I mean kalau guna yang free, tak update premium.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guna rubi (diamond) kalau nak baca message.
      Boleh beli, ataupun post wacana atau pendapat, so boleh dapat 2 rubi setiap kali post pendapat.

      Kot la. Sbb baru guna jugak ni.

      Delete
  3. Tak bleh pcya .dah try baituljnnah n baitulmuslim.mybe ya..bukan jodoh i..tpi mostly byk test market ja

    ReplyDelete
  4. mungkin ummg btul2 nak cari jodoh..bila dah agak lama, calon yg dtg tu mgkin bnyk yg nk test market.. so apa pilihan yg ada selain dari baitulmuslim dan baitul jannah? ...mngkin blh share disini...

    ReplyDelete
  5. Boleh cuba www.carijodoh.com.my .

    ReplyDelete
  6. Free sex. Kmu cm biasa je. Ngn ex dlu ke.

    ReplyDelete