Monday, December 14, 2015

Bersyukur

Bismillah hirrahman nirrahim,

Assalamualaikum,

So harini alhamdulillah,
Aku rasa bersyukur sangat,
Result keluar, okla alhamdulillah

Aku tak tau la,
Aku rasa bersyukurrr sangat,
banyak mana aku buat dosa, Allah masih beri aku rezeki untuk dapat kejayaan,
Dan aku tahu mak ayah aku gembira dengan result aku ni,
Walaupon aku rasa nasib baik je

Alhamdulillah,
aku ni makan cukup, duit ada, alhamdulillah
kete pon ade, laptop ade,
kadang aku pon rasa hairan lah,
apa yang aku nak, aku dapat,
Ya Allah, Maha BAik, Maha Mendengar

BApak aku pesan
" ingat la banyak2 ,Allah dah murahkan rezeki ko, kami hanya memudahkan je"
Nak leleh la beb..

AKu tahu aku jarang nak ingat tuhan ,
aku lupa Nabi,
Tapi still Allah bagi aku rezeki melimpah2

Sempat jugak aku duduk termenung dalam surau harini,
Kaki ade, tangan ade, masih bernafas, boleh bace alquran

Aku perasan ade sorang senior tangan dia cedera,
Tangan cedera kalau dalam dentistry ni, macam takleh buat apa,
semuanya pakai tangan,
Aku harap Allah sembhkan dia cepat dan aku harap dia tak putus asa.

Alhamdulillah, kawan2 pon ok je,
banyak bantu aku.

Satu nikmat yang aku terasa sangat ialah nikmat rumah dekat dengan surau.
Terima kasih Ya Allah.
Sejak dari sekolah rendah, aku tak tahu kenapa aku suke lepaking kat surau,
mungkin sebab boleh tido kot hahha
sekolah menengah, kms, u sekrg pon, kerja aku lepaking surau je,
mungkin sebab aku rasa lebih tenang kat situ kot.
Aku tahu sejauh mane aku nak manusia paham aku, dieorang xkan paham aku,
Silent in Suro/mosque seolah bisikan jawapan2 Allah kepada aku (masyaallah)
Andai aku mati, aku harap aku dapat naungan Allah
jadi pemuda yang hatinya attach di surau/masjid
Walaupon aku tahu entah ape kebende je aku buat kat surau tu.

Satu lagi aku bersyukur dengan keadaan hati aku sekarang,
aku tahu hati aku ni tak baik pon
tapi kadang aku kagum bagaimana Allah tarik perasaan2 suka aku.

Harini aku tengok budak lelaki main bola,
and then remember ,i once liked a boy
sekarang perasaan suka terhadap lelaki tu hilang terus,
i still remember how i once keep on thinking about him before
sekarang ni perasaan tu hilang,
alangkah anehnya hati manusia ni,
and yes, absent does not only make heart go fonder, it also can deplete a feeling,
dalam hati aku "kenapalah aku suka budak tu he?" ahhaha

bercakap pasal suka/cinta ni, lately ni aku terasa mencintai seseorang satu nikmat dan nikmat ni kita kene ingat sentiasa dan bersyukur selalu.
Cintakan Allah, YOu then can feel His Gracious,
CIntakan NAbi, YOu can feel his love
CIntakan mak Ayah, you appreciate their hardship just to raise you and your siblings
Cintakan Kawan2, you help them
Cintakan ehem2 , it is just amazing ( wakkakaka)

Kadang2 kita suka seseorang, ( opposite gender la)
luahan perasaan tu kadang tak penting pon ,
mungkin sebab aku ni ENFP ( personality ) type so like i like broad ideas ( having many options, but as i am also a girl, i also have my most beloved option  ahhaha)

i used to think its good that i am telling people ' i love them',
sometimes, i just need to tell myself that "i love them"
its freaking weird actually, because you are telling yourself instead of telling other people,
but it is just me.
it is so me.

And thats why kadang aku rasa pendam perassaan suka tu lagi baik,
Kadang aku pon konfius, aku ni suka idea of loving myself that love someone or i like that someone
Aku rasa yang first kot
( macam narcism je ahha, im in love with myself)
Alhamdulillah,
akhirnya aku paham jugak diri aku ni hahaha

okla, aku nak bace buku, harap block two leh score jugak hehehehe
Wasalam











No comments:

Post a Comment