Sunday, May 3, 2015

Update di bulan May 2015

Assalamualaikum

Bismillah,

Hai hai hai,
lama tak lepak kat blog ni,
sibuk lately dengan exam and hal usrah2 ni,
tak sempat nak update blog ni.

Macam biasalah,
tak ada apa yang baru.
Tak ade bende lah nak gossip kat sini ( gossip sangat).

Im otw menghabiskan buku Tarbiah sentap ni.
Frankly speaking, i dont like dakwah like Tarbiah sentap ni.
But enjoy je lah.

Antara page yang ana sudah baca, menceritakan pasal 7 jalan-jalan zina.
Antaranya, pandang, senyum, salam, buat temujanji, berjumpa, zina,and masuk neraka.

Rasa lepak je sebab rasa tak buat pon. PENIPU! PENIPU!
Zaman sekarang ni susah nak jaga pandangan. Kat luar xsusah nak jaga, kat dunia maya ni lagi beribu ribu dugaan. Jaga pandangan pon susah. Aku pon xdelah jaga pandangan pon kat dunia siber ni. Kadang siap like lagi gambar muslimin. ( ish3) erm.. Kene ubah lah.

Ada suatu hari, aku rase semak giler dengan fb ni. Then, aku pon uninstall, tapi within one hour aku install balik sebab ade bende yang kene uruskan. Argggggggg, stresss. Kene Kawal diri la jawabnya.

Then semalam, dengar ulasan Surah Alkhauthar tapi x habis. Semlam baca ulasan kewajipan pemuda islam zaman kini ( buku tulisan Dr Yusuf Qardawi) xhabis jugak. Hari ni tengok HAzza deen pon x habis. Apa point aku sebenarnya? Jangan buat kerja sekerat2. ok fine, lepas ni insyalah tak.

Ok lah. Setakat itu sahaja. Ada banyak nak cerita tapi macam remeh pulak. oklah
Assalamualaikum

Yang kurang berperasaan menaip,
ADila

No comments:

Post a Comment