Tuesday, May 19, 2015

Terpukau

Assalamualaikum,

Ada aiskrim yang sedap.
Ada air yang sejuk lagi manis.
Ada kuah satay yang lazat.

Semuanya nikmat.
Aku jarang hargai.
Sejak duduk di India , barulah aku sedar.
Tengah fefeeling rindu MAlaysia.

Petang yang bosan , aku layari internet.
Terlihat sesuatu yang agak mengganggu fikiran ku sekarang

Umpama terlihat bidadara!
Asyik. Ini gila!

Bila senjata malah perisai aku jatuh,
Ku bicara tentang mata ( pandangan)
Hati aku seakan bicara
" ini yang aku mahu"
ini sungguh bahaya!
Boleh ke lembah neraka.

Aku kene hentikan semua ni.
Maybe i need some sleep,
forget all these things

Patutlah Arwah Ahmad Ammar tawar dengan perempuan dunia ni,
seolah aku mengerti.
Didunia pun seseorang bisa jadi sangat "indah", inikan wanita syurga,
Di akhirat sana pasti lebih indah dari didunia ini.

Tertanya aku bagaimana rupa NAbi Yusuf,
pasti menggetarkan jiwa.

Status mengelat.
Harus segera taubat.
astaufiruallah

Apa yang bukan milikku , tiadalah daya ku dapatkan,
apa yang milikku, pasti di genggaman ku jua.

Yang tidak menjaga pandangan,
Adila






No comments:

Post a Comment