Tuesday, May 5, 2015

Cemburu

Bismillah
Asalamualaikum,

Sejak kebelakangan ni, aku dilanda satu penyakit.
Penyakit yang kalu severe,boleh menghumban aku ke neraka.
Penyakit bernama cemburu.

Cemburu ni datang bila kadang aku tak redho dengan pemberian tuhan.
Aku rasa orang lain dapat lebih dari aku.
Kita mempunyai tuhan yang sama. Kenapa tuhan memberikan kau lebih, dan kurang pada aku?

Bermula dengan cemburu dengan adik-adik DF kak usrah aku.
Merebak ,apabila melihat best friend aku keluar dengan kawan dia,
My friend appreciate lebih the other friend,
Haati ni sakit. Arg sakit.
Call mak, mak cakap pasal cucu pulak.

Bertambah sakit hati ni.

Jeles je memanjang.

Tapi nak buat macamane. Inilah kehidupan.
Yang muda mengantikan yang lama. Zaman kemanjaan aku sudah berakhir. Kasi chan la orang lain pulak.

Tuhan kan Maha Adil. Orang lain dapat lebih sebab itu rezeki dia. Kita mungkin lebih dibahagian yang lain.

Aku manusia yang jahil. Menuduh2 tuhan, itu kerja bodoh. Hidup harus penuh dengan iman. Iman itu yakin walaupon tiada logik dan tidak terlihat. Sabar. Pasti tuhan sentiasa dekat dengan aku.

Baruku paham kenapa adik beradik nabi Yusuf dan ank nabi Adam menentang masing-masing.

Biar terkubur cemburu2 ni.
Aku mau tido
Bye

Yang cemburu tak bertempat,
Adila

No comments:

Post a Comment