Tuesday, December 23, 2014

Perempuan idaman

Asalamualaikum..

Hari ni hambo nak kebor satu ah.. 
( saya klate celop, jangan marah ok, bunyi cam ade , okla kan? Hahha)

Hambo ni belajar dentistry, 
Bakal duktor la insyallah
Hambo insyallah busy, jadi student pon busy, makan pon kadang2 makan roti je, masak pon jarang2, bace buku pon x sempat, tidor kemain lama, hari2 ada praktical, kene riadah lagi

Ibadah? Kene sembahyg jemaah( kadang2 bile sempat je), bacaan mathurat ke mana, yassin pon dah tingggal, almulk bila rajin, sembahyang tahajud? Harapkan mabit jelah.

Jangan sebut pasal pelajaran....phamac, patho, microbe.....

Disamping semua ni, since aku ni penduduk malaysia, kene update pasal negara. Pasal isu politik. 

Aku pon sebahagian ummah, kene update pasal agama. 

Aku pon seorang wanita... ( ha.. Mula la tu..) tapi serius la, selalu gak memikirkan tentang future husband
 Tapi... Bila memikirkan semua masalah dan kesibukan diri ku ini.. Hajat nak kawen muda macam terpaksa dilupakan. 
Apalah nasib...

Sometimes, i wish i can become 25 cepat2. Kerja cepat2 , kumpul duit. Berkerjaya
Sometimes, i wish i can become 25 just to be able to get married. Hahha

Cakap pasal kawen ni, penat gak nak fikir

Aku ni hamba Allah, 
Anak mak bapak, 
Future dentist, 

Jadi criteria lelaki kena la beriman, pandai jaga hati makpak aku, dan memahami kerjaya dentist gua.
Gua xleh jadi wanita yang duduk rumah jaga anak ( suri rumah)
Bila fikir macam ni, buatkan aku terpaksa jadi selective, 

Nak ustad sebab 
Baik
Pandai cakap
Tapi mentaliti aku cakap
Ustad mesti nak bini dia duk umah je
Jaga anak dia, 
Jaga makan dia
Pakaian

Aku tak leh , kurang berkemampuan untuk itu.. Kerna bebanan kerjaya

Nak doktor sebab
Sama kerjaya
Sama2 kat hospital
Lebih memahami
Tapi takut tak ada variety
Dah semua tahu
Nothing special...

Hahha

Nak engiinear
Masalahnya tak ada engineer nak kat aku. Hahahha

Setaraf.. Sekufu lagi.. Adehh


Kepala aku kene bola tadi jadi sebab tu serabut sikit ni. 

Itu je lah.chiow

No comments:

Post a Comment