Friday, December 12, 2014

Keperempuaanan

Asalmualaikum
wahhh lama giler tak tulis entry pakai laptop, laju giler taip, rase nak jemah je je lama lama hahha
ok fineyyyy.

jadi kita nak cerita pasal apa ni?
Harini saya keluar dengan kawan,
kami gi bank ( masukkan duit sebab nak g Japan, ohhhhhhh i cant wait!! im excited hahah!)

Lepas tu gi Bombay Surgical, beli sikit instrument dentist.
Lepas tu gi Farmasi. Belilah shringe. LEPAS TU,....

ENTAH APE KEBENDA, TENGOK MAKEUP JAP.
Seronok giler. Saya ni layanla jugak makeup ni. Beli la gak tapi tak pernah pakai kat luar.
Thenm my friend beli la sikit makeup.
Kebetulan, malam ni ada AWARD CEREMONY. Insyallah dia naik pentas. Saya? takde rezeki... hehehe ( padahal belajar main-main, rezeki dtg lepas usaha kan, mengade2 pulak xde rezeki) haha

Then, saya pon almost belilah tapi tak beli.
Sebab, you know, bila la nak pakai.
Ade je barang make up sikit-sikit kat bilik.
Tetibe terasa macam perempuan pulak. haha

Kalau ikutkan hati keperempuaanan aku ni, malam ni award, rase nak makeup je.
Pakai baju liplap liplap.
Gincu sikit. Foundation sikit. Blushes sikit.
Tapi... untuk siapa aku nak makeup? memangla buat tuk diri sendiri, tapi mesti nak orang tengok aku sikit.

Ada satu masa dalam kehidupan, gua tertanya kenapa gua nak jadi lain kadang2.
Asal ada event ke, rasa nak jadi lain sikit.
Asal duk umah, kadang pakai baju xlah labuh macam kat kolej.
Asal dengan kawan islamik lain jadinya dari dengan kawan gila-gila.
Rasa macam pakai topeng je.

Perempuan lumrahnya suka kecantikan. Tak payah la cakap perempuan, manusia lah as a whole. Mungkin orang kata aku tak makeup sebab agama larang. Islam tak larang. Cuma jangan berlebihan sahaja. Kemahuan( nak cantik) tu wujud tapi semua itu kadang2 nafsu semata.

"Kalau Allah dak bagi kecantikan, kita kene lah hargai dengan menayangkannya".
tapi lagi kita tayang, lagi kita menarik jeles manusia kat kita
" kalau Allah dah bagi kecantikan, kita kene lah simpan/jaga elok"
Benar. analoginya macam iphone. Jarangkan nampak orang tak pakaikan casing kat iphone die. Sebab apa dia pakaikan? sebab takut kalau jatuh, nanti rosak dan x lawo.

JAdi pesanan saya,
Hargailah kecantikan kita AND HARGAI PEMBERI KECANTIKAN KITA.

Yang cuti ( sebab award ceremony),
adila


No comments:

Post a Comment