Monday, December 8, 2014

Allah ada

Salam, 
Second time tulis ni, sebab x save. 

Semalam ada perjumpaan , borak borak dengan ustad, 
Ustad pesan kalu boleh kawen awal, 
Aku pon tanyalah kalu belum individu muslim bagaimana? 
Tapi nak jaga pandangan and nafsu, 
Ustad pon kata " tengok orang" 
Erm..,

Gua sebenarnya xlah puas hati dengan ustad, 
Jadi balik tu , ana pon buat solat istikharah, 
Mintak petunjuk

Ustad Amin cakap, ulama dulu akan tengok alquran selapas solat istikharah, 
As a sign allah akan berbicara dengan kita, 
And kalu nak buat keputusan yang cepat. 

Aku pun buat la
Why not kan?

Bukak bukak tu, perghhh
Allah memang maha pendengarla, 
Terkesima pulak
Rasa macam Allah tengah cakap and berbicara direct dengan aku

Ayat yang ana jumpa,
"Dia berkata: 'Hai kaumku, inilah puteri-puteri (negeriku) mereka lebih suci bagimu, maka bertakwalah kepada Allah dan janganlah kamu mencemarkan (nama)ku terhadap tamuku ini. Tidak adakah di antaramu seorang yang berakal." (QS. Hud: 78) 

Perghh....
Erm..
Gua bukanlah reti tafsir ayat alquran, 
Tapi ya allah...

Ayat ni pasal kisah nabi Luth. Dia offer kat lelaki2 yang gay ( homoseksual ni) puteri2 dia untuk bernikah. Kalau nak diikutkan kontek  gua ni, mungkin sebenarnya xsalah nak kawen sebab nak menjaga nafsu. Benda tu lagi baik dari buat benda x tentu arah seperti xjaga pandangan ke kan. Tapi wallahuaklam la. 

Erm, beratla rase hati ni. 
Tapi setakat tu lah dulu.

:/

1 comment: