Saturday, August 20, 2016

Self acceptence

Assalamualaikum,

" same boring guys always end up with a boring girl too"

Too much onisionspeaks hahhaa
i've became mean lately
ahhaha

Mungkin sebab onisionspeaks suka cakap direct kot
pretty harsh but betul pon apa dia cakap kadang

sometimes, hidup ini tak complicated pon,
simple je

Kita hanya perlu jadi genuine and just be who you are
" you mean i have to be ok with pedophile and rapist?"
perghh ahhaha

buat lah apa yang memberi manfaat untuk masyarakat and just be nice
" you mean nice sampai orang pijak kepala?"

pretty hard nak bagi nasihat sebenarnya, sebab akhirnya akan sentiasa ada counterclaim.

kita kene terima diri kita seadanya (walaupon overweight), as long as personality kita bagus
" like yeah, looks like you gonna have heart attack any second"

Squad Badminton mengecewakan rakyat Malaysia ( kosmo) walaupon dapat silver place ( da fack sungguh)

i am so rooting for usain bolt lately.

Sport make me happy because there are so much motivation dalam arena sukan ni.
so much positivity

Lately ini aku admit aku banyak kali flash back memori
banyak kali dalam hidup aku, aku fikir seolah olah aku terpaksa menanggung kesilapan orang lain,
dimana aku tiada pilihan,
hanyalah "menjadi "apa yang mereka perkatakan.

kenapa perlu aku akhirnya yang jadi mangsa?
berdiri dan dihukum atas kesalahan yang dilakukan oleh kaum segender aku?
memang lah buah pisang dah boleh berbuah dua kali sekarang tapi aku bukan buah pisang
haha
buah pisang boleh buat kek pisang tau, sedap hahaa

"dia adalah kesalahan dia "
"kesalahn dia ialah diri aku"
dan engkau yang pasti manusia yang putus asa
penghukum manusia.

dan aku sedar akhirnya, aku tiada sesiapa melainkan Allah, dan diriku sendiri
andai manusia lain tidak boleh menerima diri kita , maka tiada kerugian buat kita dengan menolak mereka dari hidup kita,
bukanlah kita menjadi kalangan manusia yang putus asa sesama manusia,
nilai diri kita bukan ter letak pada diri orang lain,
you dont own anyone definition of beauty ,
you are pretty already
you are not what people thing who you are.
you are what u think u are
hahaha


aku tak tau la kenapa post aku ending dia mcm ni
oklah .
itu dulu
assalamualaikum hehehe











No comments:

Post a Comment