Saturday, August 20, 2016

Realiti

Assalamualaikum

teruk betul bi aku ,
macamane nak jadi cikgu ni

haiyoo

aku nak tulis satu post tadi, lepas tu aku lupa dah ape
aku cuba ingat balik ni ...

aku sebenarnya tak ingat apa aku nak cakap tapi mungkinlah aku nak cakap yang pasal realiti

Harini aku tengok satu video Sheikh Ramadhan,
Pengajaran darivideo tu ialah , kita kena belajar hidup redha dengan qodho dan qadar Allah.
Kita hidup atas ketentuan Allah, bukan dengan ketentuan diri kita sendiri.

Seorang bertanya pada Sheikh, kenapa dirinya diuji sebegini,
Sheikh pon cakapla, "adakah kamu hidup dengan kehendak dirimu atau kehendak tuhan ?"

Aku pon sebenarnya terasa lah jugak bila dengar and tengok video tu.
Aku pon rasa aku terlalu dengan kehendak aku selama ni sampaikan aku seolah "berkecil hati" setiap kali Allah tak bagi apa yang aku inginkan.

Sejak beberapa hari ni, kebelakangan ni,
aku seolah-olah dipaksa untuk berhadapan dengan realiti,
realiti yang aku tak suka.

Hal ini berkemungkinan kerana Allah hadirkan orang2 yang totally opposite nasib mereka dengan aku.

analoginya macam, orang berceritakan tentang mereka mendapat aiskrim green tea free, sedangkan aku sangat suka aiskrim green tea dan aku cuba cari ais krim tea tersebut namun bukan rezeki aku nak dapatkan airskrim itu.

Aku seolah merasakan nasib aku sangat malang dan Allah tidak mendengar permintaan aku selama ni dan usaha aku untuk mendapatkan hal tersebut sia sia.
DAN SEMESTINYA AKU TAHU APA YANG DIFIKIRKAN INI 900 JUTA KALI SALAH DAN ALLAH MAHA PENDENGAR DAN PEMURAH.
WITHOUT A DOUBT.

ha aku rasa aku dah ingat ape sebenarnya aku nak cakap tadi tapi separate post la hahah

oklah kawan2 ,
USAHLAH MEMBUANG MASA MEMIKIRKAN PERKARA NEGATIF.
HIDUP TERLALU SINGKAT UNTUK BERPUTUS ASA DAN HIDUP TIDAK GEMBIRA

Setakat tu la dulu
wassalam



No comments:

Post a Comment