Thursday, February 12, 2015

Jumaat yang lebih baik

Asalamualaikum, 

Beberape minit sebelum subuh, aku baru tercelik mata
Terkejut giler. Sebab gelap. Hahha
Pahala umpama sembahyang sepanjang malam. Aku wajib jemaah disurau.
Bangun2 terus ambik wudhuk, pakai telekung. Eh mane pulak kain telekong? Oh dah sedia pakai lupernyer. Bukak pintu, kunci pintu. Eh spek x bawak. Ha xperla. Jalan turun ke surau. Ade kelibat putih lalu pulak. Terkejut.moh anjing rupernyer. Sekor. Jalan sikit lagi. Lagi sekor. Aduh. Lantak kaulah anjing. Jangan serang aku. Aku dah lambat ni. Ko kaco, aku sepak ko nanti. 

Sampai surau. Oh tak start lagi. Solat sunat subuh kene buat. Kebaikan dunia dan seluruh isinya. Oh tetibe dah iqomat pulak. Oh sembahyang jugakkkkkkkk!!!. Habis. G ke saf untuk subuh. Assajadah. Dah start recall balik. Last time berhabuk x hafal. Sujud sajadah. Last time x ingat bacaan, kali ni saya prepareee, alhamdulillah! ( malam semalam baru hafal balik doa sujud sajadah tu). Second rakaat, surah al insan, ok hancus( x ingat, tidakkk) . Habis. Zikir2 jap. Mama bangun nak ke kereta( sebab mama kene g kerje , xleh tunggu ) . Kejar mama. " ada tazkirah , nak tunggu?" " xnakla"( sebab dah bangun ke mama. Dasar punya budak. Then balik.

Masuk bilik tulis semua ni. Haa. Nak buat apa. Kahfi  tak baca lagi.okla . Tue je. Wassalam

No comments:

Post a Comment