Saturday, June 11, 2011

banyak memberi dari menerima ok?

asalamualaikum
semoga sap2 yg bukak blog ni gembira lah,

dalam hidup ni , ada bnayak cabaran dugaan,
kita sering melakukan kesilapan, samalah macam aku, aku ni aku admit , aku ni kengkadang tak pandai nak hargai orang , selebet, penyepah ,pemarah

jangan panggil aku pemarah , saya bukan pemarah , saya cuma tak mampu nak kawal kemarahan saya pada satu2 situasi,
one thing that i learned from plkn is kita banyak memberi dari pada menerima,

orang selalu cakap, "dia tu tah apa apalah, bajet bagus je", kita pun tak sedar, yang kita yang mengumpat ni ,tak macam bagus la pulakkan?

aku memang banyak kali buat macam tu , dan aku entahlah, aku cuma nak buat yang terbaik untuk masa yang akan datang

doa kan aku lah ,
kekuatan tu tak datang lagi la, aku susah nak maafkan orang yang buat aku rasa teruk, "tapi dia la patut mintak maaf dengan aku?"
"tapi sampai bila ?'

DMFK CAKAp  -kalu nak ceria ,kita kene ceriakan orang dulu , mungkinlah, uhuk3

baiklah, mari lah kita sama2 banyak memberi dari menerima ok? hahaha

kenapa aku tulis post ni , sebab aku perasan ramai orang yang aku bertanya jawab sepatah2 je dengan aku ,
"awk duduk mana?"
"saya duk shah alam"
"awak sekolah mana?"
"saya sekolah ______"

and it goes on and on , macam tu je ,
tolonglaaaa ,boleh jadi gila aku , tanya sepatah , jawab sepatah,

masa kat plkn pon same , semua orang just wish tu ambik ambik ambik,
LIke bruno mars said in his grenade song " take take take it all ,but u never give"

activiti , panjat panjat ke , people just harap " ok aku nk lepas ni, some one please help me, then dah lepas , they just go "
aku memang tak suka macam tu , aku lebih suka menghulurkan tangan aku ,
mungkin sebab aku ade rasa simpati yang banyak,
i know how is it to  feel, bila ko tak dibantu , kawan ko dihina, ko dipandang rendah ,
thank god to give me such as this feeling


but as life goes, i know , i still akan jumpa orang orang macam ni, try harder next time adila,
moga moga allah memberi kamu bende yang lebih baik,amin3

No comments:

Post a Comment