Saturday, February 23, 2019

Motor xhabis lagi

bismillah

Skodengla motor ape orang selalu beli kat youtube

Jalan punya jalan, tersinggahla blog satu mamat ni,
Kalau dunia utube, mereka mereka yang bawak motor dan bervlog dipanggil motovlogger


Bro ni dah kawen la,
Dia cerita pasal Scomadi dia..

Ada entry dia , tajuk "Kenape korang patut start  ride"
Dan aku rase deep deep down apa hujah dia macam valid bagi aku

Bawak motor memang ade kepuasan tersendiri, mungkin faktor kebebasan dan escapism tu tersendiri
Dan endorphine release tu kot

Tiba-tiba aku tersedar semasa tengok video dia ni
"eh apa yang aku tengah buat ni, macamane aku boleh sampai sini"

Aku tiba tiba rasa macam Allah plan aku datang channel ni
seolah aku jumpa mutiara kata dan aku terasa lazatnya benda/perkataan/ ayat yang aku bace dari seorang hamba Allah ni

Hanya orang yang dah lalui kebebasan boleh bercakap kebebasan tu apa dan aku rase fikiran dieorang bebas.

Saat orang terkedek kedek stuck, dia dah lepas  kedepan
Saat orang slow, kita laju
Duit tol, masa per jalanan singkat

Productive

Dan akan sampai satu saat orang akan kata "kenapa beli motor memahal, belila kereta mahal"
" ah pergi mampos dengan kata kata orang'

tapi jangan cerita la, bro ni pakai ducati. I mean he got the best thing to ride la. orang Pakai motor kapcai mungkin tak cakap sesemangat sebegini

Yang klakarnya bila bro ni kata " kadang t*lo panas, separuh masak, tapi ko jalan je, xdela panas, ia adalah issue yang biase yang  bukan issue dah pon bila pakai ducati ni"

Ride with passion

Dan agaknya betul, ride menambah ketaqwaan kepada tuhan

aku pon tak tahula kenapa aku bebel pasal motor kat sini

dah la boii











No comments:

Post a Comment