Monday, July 27, 2015

Teguran tertepelak diri

Asalamualaikum,

Kalau saya cakap ," jangan la kita  bersamping dengan orang yang memecah belah ", hakikatnya saya pon memecah belah kan orang.

Kalau saya kata " jangan berkawan dengan grumble or orang pemarah", hakikatnya tak baik pon cakap orang sekeliling grumble, sebabnya nanti kita pon jadi grumble.

Lately, jokes tulang rusuk bergetar tu macam trend. Aku pon admitlah aku pon terlibat sama. Siap hashtag #solidsolehah #mahuapalagi #sisnaksempurnakanagama.. Kemain lagi aku..

Apa apa je aku buat ,aku akan center pasal wedding, kawen. Buat lawak pasal kawen2 ni . ( aku xde benda nak hide pon)

Dan aku tahu ada orang meluat. Dan masalahnya kalau kau meluat, boleh tak jangan express kan meluat tu? Teguran meluat dengan jokes kawen tu membuatkan aku meluat dengan kau. Ha ambik ko. Haha

Physchiologynya, umur macam aku ni memangla akan huha huha cakap pasal kawen. Kalau ko tak suka tak payah la layan. Macam makanan tak sedap, tak payah banyak komen. Diam ,tak payah makan. Ini ko kutuk orang yang buat jokes tu buat apa... Ko pon sama je dengan orang buat jokes tu! Dia syok sendiri ,kau lagi la, kutuk orang.. Lagi teruk...Apa bezanya...

Orang yang buat jokes kawen2, selalunya psychology dieorang terganggu. Ko fikir meluat ko je. At least dia jokes around, hati dia gembira, ni ko perlekehkan dia.
Kenapa aku cakap mcm ni? Sebab aku pon salah sorang dari mereka.

At least dia cakap macam tu buktinya dia straight. Dia tu normal.. Kalau dia cakap dia lesbien ke, dia considering tukar gender ke.. Ko nak haruk takperla jugak..

Lama-lama surut la. Insyallah.
Tak payah nak menunjukkan meluat kau sangat la.

Ok fine. Memangla kadang lawak kawen2 ni over board. Orang lebih2. Tapi cuba lah tegur baik2. Tegur biarlah ajak dieorang bercinta dengan tuhan Jugak sambil fall in love ke. Twist sikit je. Jangan kutuk/ hina perbuatan (perkataan2 geli2) dieorang tu.

At least dieorang caakap pasal tulang rusuk kiri dieorang ( islamik love tu haahaa) . kalau dieorang cakap pasal politik, ko tak suka. Kalau cakap pasal korea, kene lash. Kalau cakap pasal artist, kata jemah. Kalau cakap pasal environment, bawak super boring budak ni.

Habis tu ,nak cakap pasal apa? pasal life SENDIRI YANG TAK ADA SAPA NAK TAHU PUN MACAM KAU?

Sebab kau kau kau la jugaklah dia jadi macam tu!
Berapa lambak kat fb tunjuk pasal kawen, pasal orang bertunang , pasal orang ada pakwe makwe..

Kita tak perlu orang saling meluat, kita cuma perlu orang saling memahami...

Sekian,terima kasih

Si tulang rusuk kiri,
Adilaramlan

No comments:

Post a Comment