Monday, November 10, 2014

Buat yang ditunggu

Asalamualaikummm,
Sudah lama enggak ketemu,
Apa khabar sahabat ku sekalian?
Sempena minggu exam ni, ingin daku ungkapkan satu sajak buat kamu2. Hahaha

Wahai sang dinanti,
Aku disini dilemma menanti,
Adakah kamu bakal penyeri hati?
Atau sekadar nafsu tidak dipenuhi?

Aku mulakan dengan izin Tuhan,
Mencari jawapan kepada soalan,
Aku hampir ketemu melalui permintaan
Namun adakah ini satu kepastian?

Disaat ramai mengejar impian,
Aku pula mengejar kebahagiaan,
Aku meminta bantuan,
Alangkah beraninya teman!

Aku tertanya...
Mngapa diri begitu berani?
Seakan semuanya begitu pasti,
Penolakan mungkin pilihan
Namun, jika penerimaan...?

Mungkin gila dimata orang,
Usia semuda aku patut bebas merata dunia,
Kerjaya didepan mata,
Harus berusaha, harus!
Namun kenapa meronta?
Mencari jiwa pula!

Namun rugi apakah aku,
Andai tuhan bersama aku!
Jika iya, dari tuhanku
Jika tidak, masih dari tuhanku.

Rugi apakah aku?
Andai tidak, mungkin mendapat malu,
Andai iya, aku tersimpul malu ( haha)

Dunia ini penuh perhiasan,
Dikau termasuk sebahagian
Sunggyh aku takut terpedaya akan kegemerlapan,
Andai terlebih didada, bisa hilang tuhan di jiwa!

Moga segalanya jelas nyata,
Moga ku gembira dan redha atas kehendak-Nya.
Insyallah.

Yang merisik,
Adila

Heeheehe oklah tu. Bobye

No comments:

Post a Comment