Monday, June 14, 2010

bismillah
asalamulaikum..
inila die muker hodoh aku.ekkeke.dalam kete..macam lucah je spek mak aku ni.aku nak citer pasal trip aku ke jb. ade ape kat jb he?.aku nak citer ni.xnk bace leh blah! hahaha. so ok.parent aku ade wedding.
ni aku tangkap dalam kereta bmw bapak aku... *tangkap gamba dengan abg aku jap.



da penat tu berhentilah kami di perhentian pagoh, penat2,lepau ,ape lagi ,tarik seat belt sambil sengeh kat abg aku " makan time!"ahak2 arie tu hari sabtu,so no wonder ramai orang
mase ni la aku muler menyemak2 nak tangkap gamba..
so ok. mase nila aku sebuk nk tangkap gamba.mak aku mula la nak marah aku sebab aku x nak makan. kenyangla .pagi tu aku dah melantak makan telor goreng kat rumah.. Abang aku pulak sebuk nk kenekan aku .



aku nak cepuk je abang aku.tapi nampak mcm klakar je. so kiterorg teruskan perjalanan ke kulai ( aku x tahu pon nak pergi mane pon sebenarnya) ha3.sampai2 tu, mak pengantin tanya mak aku " ni ke yg kawin arie tu?"aku pon terus geleng2.mak cik tu gelak2.then kiterorg terus la makan.hek3 sambil tu bapa pengantin memng baek.die da bersara dah.dulu wedding akak aku die datang,so bile wedding ank die xkan la ayah aku x nak datang.



ok,ha,inila pakcik tu .die suker senyum.aku pon sengeh2 la.biler bapak aku bagi tahu die aku ni form 5 huh!mcam nk terkeluar bijik mater die.alahai.muker aku macam muke lepasan stpm ke?waaaa.okla kot

aku berkenan sangt dengan budak ni.abg aku cakap org kat situ mcm gunerkan budak.hei! taek diela.aku bengang betol .aku cakp dngn abg aku."dulu ko xde pon mcm ni,pemalas!" kan dah kene.so lepas makan tiba2 mak aku ajak nak naek tengok pelamin.aku x nak sebnrnya.mlasla pulak,tapi tu la.adoi so we went into the bilik pengantin 

                                               *pengantin tengah bersiap

kiterorg pon keluar la.macam menyebok je.ahak3so berlaku la perbualan antar mak aku dgn aku

mak aku:dek ! tu baju die ke?
adila:ha?iyerla kot
mak aku;heh seksinyer ,macam x tahu malu je
adek;(heh)(buat muke) entah

so aku pon kembali ke meja makan tadi,mak aku dah cakap dngn ayah aku "cepatla balik " ayah aku buat donno je.ei.aku pon nak balik jugaksebnarnya.lama2 xmo la




so kiterorg pon balik. then on the way along call,citer pasal die nk berankat g penang.pukul2.30 baru nk bertolak?huh!ikut suke along la.aku mane tahu.kami meneruskan perjalanan ke mess ayah.adoi2 dalam hati nak jalan2 sebenarnyer tapi tak pe la.



malam tu kiterorg mcam biase pergi makan.kat kedai makan mcm biasela sebuk2 nak ambik gamba







sambil2 tunggu makanan tu abg aku dgn aku sempat lagi kutuk2 org,kiterorg tengok org kapel makn. abg aku mula la "aku tengok org kapel ni mcm bangang je" hahaa.aku diam jela. mungkin la kot.

makan pon sampai.abg aku makan da mcm giler.aku pon same.hahaha saje je tangkap ikan ni.sedaplak ai.harga die pon sedap rm26 JE hahha aku ratah ikan ni dngn abg aku.semuanyer 64 ringgti ok kot?

selepas tu ,kiterorg g jalan2 di danga bay,sinila aku juga masih sibuk tangkap gamba









credit to this budak. die buat aku gelak.hahaha kat danga bay ni,hampir2 kiterorg dilanggar oleh keter api yg xde railway.semak je. aku da maki2 da.alahai,bisinglak tu. namepon funfare xkan la nk senyap2 kot.aduh2.
so kami pon berjalan2 hujung hingga hujung. ayah aku tanyer"nak maen paper tak?" aku jawab "taknakla kot" so then mase tu da pukul berape pon aku x tahu,suddently ayah ajak gi mkan rojak tauhu .aku da eh? ade ke makanan tu.ikut jela



esoknyer..

angsana shoping mall menjadi pilihan.erm,ikut jela.  first2 g kedai kamera jap,



ayah aku suddenly benti kat kerusi urut ni.adoi.1 ringgit 3 minit,abg aku pon sebokla nak cuberlak.



da lamer sngt tu abg aku belila air.aku pon x pena dngr.ha ape blog? aku cakap dngn abg aku "ko nak beli ape?" die cakap "aku xnak share,aku belikan ko strawberry,aku nyer honeydew" ape2 jela..mak dngn ayah aku gi tengok kasut kat kedai depan blog ni.aku tengok2 je




dah beli barang lepak2 jap.mase ni pukul 12.20. i just got two shoes.yeah2. cantek.nasib ade saiz.hahaha
aku pon tengokla sekeliling ,aku ajakla abg aku tangkap gamba.sekali lagi die nk buat macam arie tu


okla lepas tu kiter org gi makan kat court situ.eh?nak makan aper ni.aku da kenyang da.so aku x order ape2



lepas tu kiterorg terus lepak kat mess,sembhyg ,tengok tv ,kiterorg pon gi terminal bas kat jb tu.lepas tu lepak kedai mamk lak.tunggu bas. bapak aku da makn.aku rok usik2. kat situ hujan,oh terpakse tukar tempat. aku pon skoodeng orgla,da bosan sngt.


lepas tu ,aku ,mak aku,dan abg aku naek bas,dalam bas leh gadoh,fuh! pasal tempat duduk la.org lain duk tempat kiterorg,kiterorg duk tempat lain,dan kiterorg pon bergadoh2 dalam bas.ah! malas nk ingt,xnak ingt pon.hahaha.
itula perjalanan aku gi jb
seronok gakla.
kiterorg sampai kul 7.30.
hope to go to jb next time 
salam.

No comments:

Post a Comment