Sunday, June 3, 2018

Why does it hurt so much

Asalamualaikum ....


pusing2 fb, terjumpa satu video ni
Satu perempuan ni explain kat lelaki yang curang kat dia apa dia rasa.

Laki tu mintak maaf, perempuan ni cakap

" kamu ingat lepas kamu mintak maaf, kami tidur , esok bangun kami ( perempuan ) akan okay? "

Barulah selama ni aku paham kenapa setiap kali dalam perhubungan , its hurt so much whenever bad things happen

Hurt tu asalnya datang dari perbuatan si lelaki ( sama ada dia curang, dia mengabaikan, dia mendera etc etc)

Tapi pedih tu makin sakit ,bila otak kau ligat ligat memikirkan jawapan kepada persoalan yang datang hasil dari perbuatan pasangan kita ..

Dulu, ada seorang lelaki aku mintak nak kenal, dia senyap seribu bahasa. tiada jawapan.
Dan secara lumrahnya kerana wanita ni banyak berfikir, perbuatannya membuatkan aku terpaksa berhadapan dengan seribu satu soalan dalam benak aku

kenapa dia tak jawab mesej aku
kenapa dia sengaja mendiamkan diri
kenapa dia memilih tuk senyapkan diri
aku ni x lawa ke
muka aku x cantik kot
aku gemok sangat ke
aku ni x baik ke
aku ni x cukup solehah nak berada di samping dia ke
aku ni xde harga kee...
and so on....

pemikiran ni buat kan aku naik gila!gila!

dan perkara ni berulang setiap kali aku direject / dicurangi

otak aku sakit

KERANA KEBENARANNYA HARUS datang dari aku!

Dah besar besar ni, lepak2 chill je. Orang buat macamane kat kita pon , kita rilex je.
Dia buat macam kita ni hegeh pon, kita chill lek je.
Dah xde reputasi nak jaga, air muka ke. Kau nak kata apa katalah.
BAgi aku kalau orang buat shit kat kita, terpalitnya kat diri dia lah. Kalau dia tu educated ke , ber budi bahasa, dia xkan nak buat orang macam tu la.

Benda simple, orang tanya jawab la. Nak melangit bagai.. alamak hahaha

Ingat dia hebat sangat la tu haaha Sekali dia blah, beribu lagi benar benar soleh leh datang erm...

Xpayahla buat benda bodoh ni.... nampak benor bodohnya...
Xkisahla ... okla wa chiow chiow dulu....

Sedih movie ni, menangis aku tengok....
Esok nak sahur

Thanks Allah! love u so much ! ehhehe




No comments:

Post a Comment