Tuesday, December 19, 2017

Myself

Asalamualaikum,


pergh berhabuk blog ni. 

The only time aku lepak sini , bila aku rase sedih. 

Blog ni memang aku dedikasi tuk luahan hati aku yang sedih. 
Jadi sebab tu banyak merapu kat sini ( yer la cakap bila sedih, marah , mane tak merapu) 

Blog ni secara tak sengaja dah membawa aku ke jalan fitnah berulang kali. 

Berapa ramai laki nak kenal melalui ruangan kat sini...

im just a regular girl... regular piza ke? wahahhaah

There was a guy la nak kenal. Kata tahu dari blog ni, bila aku cuba kenal , dah dikatakan aku senget pulak. Cuba la bertahan , nak tengok serious ke tak. Jadi keling sikit ( maksudnya jadi bangang sikit) terus lari. hahahah

Menjadi diri sendiri kadang kadang membawa kemudaratan pada orang lain. Kita 100 percent tak boleh menjadi diri sendiri. CInta kan pengorbanan. Cinta membuatkan kita lebih memberi, bertolak ansur pada pasangan. Kalau kita nak sentiasa jadi diri sendiri, x nak mengalah , lebih baik kita duk sensorang, cakap sensorang. 

Bagaimana seorang lelaki boleh bercakap kasar dengan perempuan. Lagi kita argue , lagi dia argue argue. Ni dah jadi toxic relationship. 

Terkilan la sebenarnya. Pada saat aku cuba bertahan, the other side doesnt really care and just break it. 

Terkilan mana pon, kita pon dah besar. Marah , sedih, kita terima. Kita honor these emotions and then just let it go. Dont hang on it for too long. 

Berapa ramai laki yang baik , alim , hensem , soleh , lagi matang. Kumbang bukan seekor. Semoga Allah beri yang terbaik buat kita semua...

One thing jangan lupa. Ketahuilah value kita. value kita bukan pada manusia. Manusia mungkin pergi meninggalkan kita, tapi Allah ada, value kita Allah yang beri. 

Sejauh mane pon, berape ramai pon manusia meninggalkan kita, value diri kita tidak berkurang sekali pon kerana value tu awal2 lagi Allah dah letakkan. Duit  RM50 yang koyak atau terpijak, tetap 50. 


Saat Hawa diciptakan, Nabi Adam just know that inilah jodohnya. Samalah kita manusia. Kalau berjodoh, insyallah kita melihat diri kita di dalam pasangan. Im not saying there is no hardships , there will but well . Allah ciptakan kita semua berpasangan pasangan untuk saling melengkapi . 

Walaupon xberpasang pasangan, bahagialah dengan Allah. Akhirnya kita sendiri akan pulang ke Allah 

I am what i am. Regardless whoever with me. 

Aku doakan sapa yang x berjodoh lagi, Allah mudahkan jodoh korang. Moga2 kita sentiasa gembira dengan setiap pemberian Tuhan kita. Moga kita sentiasa mengharapkan ganjaran Allah , Syurga Allah. Raihla Allah. 

okla . Setakat tu je. 

Asalamulaikum

No comments:

Post a Comment