Saturday, June 27, 2015

Allah sayang awak

Assalamualaikum,

harini aku rase nak taip.

Semalam aku dengar satu video ni, speaker tu cakap  kalau Allah sayang kita, Allah akan uji kita

Human: why meeeee Allah?
Allah: because i love youuuuu

Harini aku pon diuji. Bila aku bukak denture aku, denture aku tak jadi.
Rase nak nangis tapi bila aku ingat balik Allah uji sebab Allah sayang, aku tersenyum sendiri.

Nabi Muhammad banyak ujian hidup
Sebab Allah sayang lah Allah uji.
Sebab dalam Al quran pon Allah dah cakap manusia ni memang akan diuji
untuk tahu siapa amalannya lagi baik ( Almulk)

Kita, manusia banyak buat dosa,
ujian kadang kafarah dosa kita,
jadi bersabarlah menghadapi ujiann....

Sepanjang aku masuk bidang dentistry ni, ( bila dah besar sebenarnya haha)
banyak betul dugaan hidup aku, sampai aku ditahap tak nak hidup dah,
sebab bila ada masalah aku tak nampak jalan keluar,
yang aku nampak satu option je,
aku kene bersabar. Tak ade jalan lain. Serious. Aku hanya boleh bersabar je ( sambil improve diri)

Ujiannya taklah besar mana, hanyalah sekadar praktical.
Dalam practical, buat banyak bende tak jadi.
Tangan ni macam erm...

Kalau nak dibandingkan dengan masalah orang lain, masalah aku ni memang cikai je. erm
kalau nak dibandingkan orang kat Syria, China, Myammar,
Ape bende la sangattt oiiiiiiii!!!! ( hahaa)

tapi sebab tengok org lain kan ( kawan2)
senang je hidup dieorang.
ala Allah tak sayang dieorang. ahahahha!
Acah je. setiap creation mestilah Allah sayang
Ada orang Allah uji dengan nikmat yang banyak.
rilex sudahh.....

Jadi aku harini nak pujuk lah hati aku,
supaya terus tabah
dan nak menceriakan hati aku sendiri,

Surat to myself,

Dear Adila,
Asssalamulaikum,
This is you ( the tabah side of you) haahhah

Janganlah sedih2. Penat tau sedih sedih ni. Aku tahu ko penat , aku tahu ko nak nangis. Tapi aku tahu ko boleh. Ala bende ni cikai je. Aku sayang kat ko( heehe). Tolongla jangan buat naya kat diri ko. Ko pon tahu dunia ni sementarakan. Ini bukan tempat kita dila. Remember every wish yang ko nak tapi ko tak dapat? it wasnt mend to you. Itu bukan rezeki kau... Tak per Dila. Nanti Allah bagi yang lain OK? betulll... ( haha) Kalau Allah tak bagi pon, tak perla. Allah kan Maha Mengetahui. Jangan Doubt pasal tu.

Jomlah kita menggembirakan diri. Ko pon dah lama tak nangis. Lets be freee. Macamana nak free? Jadilah Hamba Allah. ehhh jadi hamba, lagi la payahhhhhh kan?. Ko salah. Bila ko jadi hamba Allah, ko free from menjadi hamba lain. Hamba Praktical, hamba denture, hamba duit, hamba nafsu, hamba crush. Freeeeee from everything dilaa...... . Tak nak ke?. jommmmlah... hehehe

Dari ko sedih2 ni, baik ko mengaji ke. dah lah bulan Ramadhan ni. Ko dah la terlepas 2 jumaat dah. Aku pon tak sedar jugak. haish. Hari apa pon dah terlupa.

Adila, cuba kau bayangkan kalau ini ramadhan terakhir kau.. dah suku ramadhan ni Dila... Kita boleh dila!!. Cayok.

Oklah.Aku tak nak cakap panjang. Aku tahu ko tak suka dengar bebel panjang2. Jangan tinggal Alquran, Dila. PLeaseeee. Help mee and you. love you . muah3 ahhaha

Yang talking alone,

Adila






No comments:

Post a Comment